Οπτικοποιημένο Υλικό : Πρωί και Βράδυ

Οι καθημερινές δραστηριότητες των παιδιών με ή χωρίς εκπαιδευτικές ανάγκες είναι ποικίλες και πολλές φορές χρειάζεται μία πιο εξατομικευμένη εκπαίδευση για την ολοκλήρωση τους. Η χρήσης τουαλέτας, το πλύσιμο χεριών αλλά και οι δραστηριότητες που πρέπει να γίνονται κάθε πρωί και βράδυ είναι πολυσύνθετα καθημερινά έργα που, σε αρκετές περιπτώσεις, χρειάζεται να το σπάσουμε σε μικρότερες δραστηριότητες. Ο χωρισμός αυτός προσφέρει μία καλύτερη και πιο ξεκάθαρη σειροθέτηση, που σε συνδυασμό με την οπτικοποίηση των επιμέρους έργων βοηθά στην ολοκλήρωση του στόχου. Ωστόσο, επειδή οι δεξιότητες και οι σωματικές λειτουργίες του εκάστοτε παιδιού είναι ξεχωριστές, τόσο ο αριθμός των επιμέρους δραστηριοτήτων, η επιλογή των εικόνων αλλά και ο τρόπος εκπαίδευσης διαφέρει ριζικά για κάθε πρόσωπο. 

Παρακάτω, μπορείτε να βρείτε μία πρώτη ματιά στην οπτικοποίηση των δραστηριοτήτων που πρέπει να γίνονται κάθε πρωί και κάθε βράδυ. Προσαρμογές, αλλαγές στη διαδοχή των δραστηριοτήτων, προσθήκη και αφαίρεση έργων καθώς και διαβαθμίσεις για κάθε παιδί και κάθε τάξη καλό θα ήταν να γίνονται.





Παναγιώτης Μπαρμπαγιάννης

Εργοθεραπευτής, ΜΕd

Κριτική Παιδαγωγική και Εκπαίδευση Εκπαιδευτικών

Εμψυχωτής Θεατρικού Παιχνιδιού




Ενδεικτική Βιβλιογραφία

BurkeJP. & SchaafRC. & HallTBL(2008). Family Narratives and Play Assessment. In L. D. Parham & L. S. Fazio (Eds.), Play in Occupational Therapy for Children. St. Louis: Mosby Elsevier. 

Γενά,  Α.  (2002).  Αυτισμός  και  διάχυτες  αναπτυξιακές  διαταραχές.  Αξιολόγηση, διάγνωση, αντιμετώπιση. Αθήνα: Αυτοέκδοση.

Coyne, P., et.al (1999). Developing leisure time skills for persons with autism: A practical approach for home, school, and community. Arlington: Future Horizons. 

Howlin, P. (1998). Children with autism and Asperger syndrome: A guide for practitioners and carers. New York, NY: John Wiley and Sons.

Μπαμίδης Π., Κωνσταντινίδης, Ε., (2009). An affective computing platform for edu-cating autistic persons. Proceedings of the 2nd International Conference on Pervasive Technologies Related to Assistive Environments. Retrieved on 24, October,2019, from www.cs.ucy.ac.cy/.../DOCS/BamidisCyprusWorkshopNov2008-autism.pdf

Powell, S. (2000). Helping Children with Autism to Learn. London: David Fulton Publishers.