Πώς εξηγούμε τα Χριστούγεννα σε παιδιά προσχολικής και πρωτοσχολικής ηλικίας;
Με ποιο τρόπο μπορούμε να προσεγγίσουμε μία θεματική που απαιτεί να είσαι καλό παιδί για να πάρεις δώρο;
Υπάρχει τρόπος να μιλήσουμε για τις κοινωνικές ανισότητες (στο ένα παιδί ο Άγιος Βασίλης φέρνει τάμπλετ ενώ στο άλλο μία φουσκωτή μπάλα), για την πιθανότητα να μην εκπληρωθεί η επιθυμία του παιδιού καθώς και για τους διαφορετικούς τρόπους εορτασμού λόγω της κάθε οικογενειακής ετερότητας;
Πώς επηρεάζει η κοινωνικοπολιτισμικά προσδιορισμένη μάθησή μας την εξιστόρηση αυτών;
Παρακάτω ακολουθεί μία μεγάλη λίστα με παραμύθια, με αυτή την τόσο διαδεδομένη εορτή. Με εργαλείο την κριτική παιδαγωγική, κινούμαστε ανάλογα, επιλέγοντας ένα παραμύθι κι αλλάζοντας το (εάν χρειαστεί) ώστε να εμπεριέχει στοιχεία συμπερίληψης και σεβασμού προς τους 'σημαντικούς ή μη, Άλλους'.
- 3 Παραμύθια των Αδερφών Γκριμ / εδώ
- Ο Παπουτσής και τα Ξωτικά / εδώ
- Γράμμα από τον Άη Βασίλη / εδώ
- Ο Εγωιστής Γίγαντας / εδώ
- Και τώρα τι κάνουμε Άγιε μου Βασίλη; / εδώ
- Το όνομα μου είναι Μπααμπούρ / εδώ
- Τα ξεχωριστά Χριστούγεννα του Ρούντολφ / εδώ
- Η Ροδοδαφνούσα / εδώ
- Γράμμα Επείγον για τον Άγιο Βασίλη / εδώ
- 3 Χριστουγεννιάτικες Ιστορίες / εδώ
- Μια Αλλιώτικη Χριστουγεννιάτικη Ιστορία / εδώ
- Η Πολιτεία που δεν είχε Χριστούγεννα / εδώ
- Χαιρετίσματα και Ευχές / εδώ
- Το Γράμμα ενός Μικρού Αστεριού / εδώ
- Ρωσικές Χριστουγεννιάτικες Ιστορίες / εδώ
Εργοθεραπευτής, ΜΕd
Κριτική Παιδαγωγική και Εκπαίδευση Εκπαιδευτικών
Εμψυχωτής Θεατρικού Παιχνιδιού