Πλούσιο Εκπαιδευτικό Υλικό για την Παιδαγωγική του Λάθους

Το 'λάθος' είναι μία λέξη με πολύ συγκεκριμένες κοινωνικοπολιτισμικές διαστάσεις και νόρμες, όπου δημιουργεί εσφαλμένες αντιλήψεις - ιδιαίτερα κατά τις παιδαγωγικές διαδικασίες. Πιο συγκεκριμένα, οι εκπαιδευτικοί ζουν με ένα διαρκές άγχος της σωστής απάντησης είτε προσπαθώντας να την δώσουν εκείνοι/ες είτε αναζητώντας τη στα στόματα και τις πράξεις των μαθητών/τριών τους. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να μην αξιοποιείται καθόλου ένας πλούσιος θησαυρός (αυτός των λανθασμένων απαντήσεων)  αλλά και να υπάρχει εντύπωση πως μόνο η σωστή απάντηση επιβραβεύεται ενώ η λάθος αποδοκιμάζεται.



Παρακάτω, ακολουθεί πλούσιο εκπαιδευτικό υλικό που αφορά στην παιδαγωγική του λάθους αλλά και στην αξιοποίηση αυτού μέσα σε στη σχολική αίθουσα.

  • Το Λάθος ως Εργαλείο Μάθησης και Διδασκαλίας - εδώ
  • Τα Λάθη των Μαθητών και η Διαχείριση τους από τον Εκπαιδευτικό - εδώ
  • Σύγχρονες Διδακτικές Προσεγγίσεις για την Ανάπτυξη Κριτικής και Δημιουργικής Σκέψης - εδώ
  • Τα Λάθη των Μαθητών σύμφωνα με τις σύγχρονες ψυχοπαιδαγωγικές θεωρίες και η αντιμετώπιση τους στο πλαίσιο της εκπαιδευτικής πράξης - εδώ
  • Τα Λάθη των Μαθητών : Δείκτες Αποτελεσματικότητας ή Κλειδιά για τη Βελτίωση της Ποιότητας της Εκπαίδευσης; - εδώ
  • Παιδαγωγική της Χαράς - εδώ
  • Διαχείριση του Λάθους στη Σχολική Τάξη από τον Εκπαιδευτικό (πτυχιακή εργασία) - εδώ

--------------------------------------------------------------------------------

--------------------------------------------------------------------------------


Παναγιώτης Μπαρμπαγιάννης

Εργοθεραπευτής, ΜΕd

Κριτική Παιδαγωγική και Εκπαίδευση Εκπαιδευτικών

Εμψυχωτής Θεατρικού Παιχνιδιού