Δωρεάν Διαδικτυακές Εφαρμογές για την Εξ' Αποστάσεως Εκπαίδευση

Για μία ακόμη φορά, βρισκόμαστε όλοι και όλες αντιμέτωποι/ες με τη διαδικασία της εξ αποστάσεως διδασκαλίας. Όλες οι εκπαιδευτικές δομές - πέραν αυτών της ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης -  βρίσκονται υπό αυτό το νέο καθεστώς όπου λέξεις και εκφράσεις όπως 'πλατφόρμα', 'δεν σας ακούω καλά', 'κυρία/ε δεν έχω ίντερνετ' ακούγονται περισσότερο κι από ένα οποιοδήποτε καλημέρα.


Συναισθήματα και καταστάσεις όπως άγχος, αγωνία, βαρεμάρα αλλά και πίεση τόσο από τη μεριά των εκπαιδευτικών όσο και των μαθητών/τριών, καθιστούν απαραίτητη την εύρεση νέων τρόπων προσέγγισης και διεργασίας κατά τις μαθησιακές μας συσκέψεις.

Με όπλο την ανακαλυπτική μάθηση και τη συνεχή δημιουργία βιωματικών δράσεων, χρειάζεται να :

- Διατηρούμε την προσοχή των συμμετεχόντων/ουσών

- Ενισχύουμε το κίνητρο και τη θέληση για συμμετοχή

- Ενισχύσουμε τη συναισθηματική εμπλοκή

Παρακάτω, παρουσιάζεται μία λίστα με διαδικτυακές εφαρμογές όπου μπορούν να δοκιμαστούν σε διάφορες ηλικίες και τάξεις, ανάλογα το μαθησιακό σκοπό :  


Word Wall - Πλατφόρμα δημιουργία πολλαπλών ζητουμένων όπως ερωτηματολόγια, παιχνίδια μνήμης, σειροθέτηση εικόνων ή λέξεων, κρυπτόλεξων, λαβυρίνθων και άλλων πολλών διαδραστικών εφαρμογών εδώ

Word It Out - Δημιουργία και συμμετοχή με σύννεφα λέξεων εδώ

Kahoot - Δημιουργία παιχνιδιών και μικρών διαδραστικών αλληλεπιδράσεων (κάποιος/α μπορεί να φτιάξει τα δικά του/της ή και να συμμετέχει σε ήδη δομημένα) εδώ

Live Board - Δημιουργία ενός πίνακα προσβάσιμου αλλά και επεξεργάσιμου από όλους/ες εδώ

Jigsaw Planet - Ήδη κατασκευασμένα παζλ που μπορούμε να τους αλλάξουμε τον αριθμό των κομματιών που απαιτούνται για την ολοκλήρωση τους εδώ

Brain Sponge - Θεματικά ερωτηματολογία με σκορ εδώ

Grifoi - Πλατφόρμα με μεγάλη ποικιλία γρίφων και αινιγμάτων εδώ

Tiny Tap - Παιχνίδια με βάσει την ηλικία των συμμετεχόντων/ουσών εδώ

Το μάθημα... αλλιώς - Επίσης, για να ανακαλύψετε ενναλακτικούς τρόπους για τη δημιουργία ενός μαθήματος μέσω εκφραστικών τεχνών, μπορείτε να παρακολουθήσετε "Το μάθημα... αλλιώς"


Η διαρκής αναζήτηση των παιδαγωγών καθώς και η δημιουργία ευφάνταστων μαθησιακών συσκέψεων είναι ένα πολύ βασικό - πρώτο - βήμα σε μία σχέση όπου μαθητές/τριες και εκπαιδευτικοί αλληλεπιδρούν και χτίζουν από κοινού αυτά τα νέα μονοπάτια της, τόσο ιδιαίτερης, εξ' αποστάσεως εκπαίδευσης.



Παναγιώτης Μπαρμπαγιάννης

Εργοθεραπευτής, ΜΕd

Κριτική Παιδαγωγική και Εκπαίδευση Εκπαιδευτικών

Εμψυχωτής Θεατρικού Παιχνιδιού




Ενδεικτική Βιβλιογραφία

BurkeJP. & SchaafRC. & HallTBL(2008). Family Narratives and Play Assessment. In L. D. Parham & L. S. Fazio (Eds.), Play in Occupational Therapy for Children. St. Louis: Mosby Elsevier.

Gilmore, J. B. (1971). Play: A special behavior. In R. E. Herron & B. Sutton-Smith (Eds.), Child’s Play. New York: John Wiley & Sons, pp. 311-325.

Linder, T. (2008). Transdisciplinary Play-Based Assessment (2nd edition). Baltimore: Paul H. Brookes Publication Co.