Η αξία της επίσκεψης ενός μουσείου διαφέρει από άτομο σε άτομο καθώς το προσωπικό βίωμα του/της εκάστοτε ανθρώπου σε σχέση με τα προσφερόμενα ερεθίσματα κάθε μουσειακής έκθεσης είναι μία μοναδική και πολυαισθητηριακή εμπειρία. Η χρήση διαφόρων μέσων μουσειοπαιδαγωγικής δρα ως καταλύτης ανάμεσα στη διαδικασία της μάθησης και της διδαχής. Με βιωματικό τρόπο αποδομεί τη μουσειοποίηση των ‘πραγμάτων’, την έννοια της θέασης ως παθητική διαδικασία αλλά και την αύξηση της κριτικής ικανότητας σε σχέση με την παρατήρηση και μελέτη των αντικειμένων. Η διαδικασία της διάδρασης εντός ενός μουσείου οξύνει τους τρόπους επικοινωνίας κι θέασης των εκθεμάτων.
Παρακάτω ακολουθεί μία ενδεικτική λίστα με δραστηριότητες για παιδιά κι εφήβους σε διάφορα μουσεία της Ελλάδος:
- Ψυχαγωγικές αλλά και Δημιουργικές Δραστηριότητες στο Μουσείο της Ακρόπολης
- Το Μουσείο Πειραμάτων έρχεται σπίτι σου
- Κατασκευές και Εξερεύνηση στο Μουσείο Μπενάκη
- Ζωγραφίστε τα Ζώα στο Μουσείο Γουλανδρή Φυσικής Ιστορίας
- Brain Games στο Ίδρυμα Ευγενίδου
- Εκπαιδευτικό Υλικό βάσει Ηλικίας στο Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης
Εργοθεραπευτής, ΜΕd
Κριτική Παιδαγωγική και Εκπαίδευση Εκπαιδευτικών
Εμψυχωτής Θεατρικού Παιχνιδιού
Ενδεικτική Βιβλιογραφία
Κακούρου-Χρόνη, Γ. (2010). Μουσείο - Σχολείο : αντικριστές πόρτες στη γνώση. Αθήνα: Πατάκη.
Οικονόμου, Μ. (2002). Μουσείο: αποθήκη ή ζωντανός οργανισμός;. Αθήνα: Κριτική.