Οπτικοποιημένο Υλικό : 12 Συναισθήματα

Οι διαδικασίες της κατανόησης, επεξεργασίας κι έκφρασης συναισθημάτων είναι ένα πολυσύνθετο κράμα σωματικών λειτουργιών, δεξιοτήτων και πλαισίου/περιβάλλοντος εξέλιξης. Επειδή, λοιπόν, τόσο οι δεξιότητες και οι σωματικές λειτουργίες όσο και το πλαίσιο/περιβάλλον μέσα στο οποίο μεγαλώνει το κάθε παιδί είναι ξεχωριστά, απαιτείται ένα πλήρως εξατομικευμένο πλάνο εκπαίδευσης και ενασχόλησης με τις διαδικασίες συναισθημάτων. Η εμπλοκή και η συνεργασία με ψυχολόγο, κοινωνικό/ή λειτουργό αλλά και εργοθεραπευτή/τρια, πολλές φορές, κρίνεται απαραίτητη.

 


Παρακάτω, μπορείτε να βρείτε 12 συναισθήματα που έχουν οπτικοποιηθεί (emoticons) για τη χρήση τους σε διάφορους χώρους, όπως το σχολείο, το σπίτι, το κέντρο δημιουργικής απασχόλησης κι άλλα.  Προσαρμογές και διαβαθμίσεις για κάθε παιδί και κάθε τάξη καλό θα ήταν να γίνονται, ενώ η εκπαίδευση των παιδιών επάνω στα οπτικοποιημένα ερεθίσματα θα πρέπει να είναι στηριγμένη σε βιβλιογραφικές μεθόδους αλλά και πλήρως εξατομικευμένη.





Παναγιώτης Μπαρμπαγιάννης

Εργοθεραπευτής, ΜΕd

Κριτική Παιδαγωγική και Εκπαίδευση Εκπαιδευτικών

Εμψυχωτής Θεατρικού Παιχνιδιού


--------------------------------------------------------------------------------

--------------------------------------------------------------------------------


Ενδεικτική Βιβλιογραφία

BurkeJP. & SchaafRC. & HallTBL(2008). Family Narratives and Play Assessment. In L. D. Parham & L. S. Fazio (Eds.), Play in Occupational Therapy for Children. St. Louis: Mosby Elsevier. 

Γενά,  Α.  (2002).  Αυτισμός  και  διάχυτες  αναπτυξιακές  διαταραχές.  Αξιολόγηση, διάγνωση, αντιμετώπιση. Αθήνα: Αυτοέκδοση.

Goleman, D. (2011). Η Συναισθηματική Νοημοσύνη (Α. Παπασταύρου, Μτφρ.). Αθήνα: Πεδίο.

Μπαμίδης Π., Κωνσταντινίδης, Ε., (2009). An affective computing platform for edu-cating autistic persons. Proceedings of the 2nd International Conference on Pervasive Technologies Related to Assistive Environments. Retrieved on 24, October,2019, from www.cs.ucy.ac.cy/.../DOCS/BamidisCyprusWorkshopNov2008-autism.pdf

Powell, S. (2000). Helping Children with Autism to Learn. London: David Fulton Publishers.